Judit szubjektív

Önjelölt színikritikus

All that SEX - februárelsejei szexkomédia az Átriumban

2019. február 02. - bekejudit

Chicago musical, Átrium színház, 2019. 02.01.19.30

 

Az úgy történt, hogy Egi gondosan leegyeztette velünk, hogy mikor érünk rá és mit szeretnénk megnézni, majd megvette négyünknek a jegyet erre az előadásra, ezt követően január 26-án elutazott úgy kb. 10 napra síelni. Így csatlakozott -  Egi jegyét átvéve - a színházlátogató csapatunkhoz legeslegjobbbarátnőm Zsuzsi lánya, ÉNB forever Dóri.

Maga a darab nekem jóval több, mint könnyed zenés cucc: a Csepeli Munkásotthonban a kilencvenes évek elején elvégzett intenzív nyári nyelvtanfolyamon drága Verasztó Lajos tanár úr úgy verte a fejünkbe az angol nyelvtan szépséges szerkezeteit, hogy musicalokból hallgattunk és tanultunk meg dalokat - így pl. a Chicago-ból a gyilkos nők dalát (Cell block tango). Ennek köszönhetően itt van a fülemben a mai napig  "He had it coming, he had it coming, he only had himself to blame..." Na most a fordítónak szeretnék innen is gratulálni: egyszerűen kivégzett minden nyelvi humort a dalból, magát a storykat is, és a drámai vallomások helyett valami rejtélyes okból csak lebutított történeteket kaphatott a közönség, vajh MIÉRT????

A 2002-es mozifilmet természetesen láttam, sőt DVD-n is megvan ( le volt árazva :D ), úgyhogy önkéntelenül is azzal hasonlítgattam magamban az előadást, de leginkább a szereplőket:

Velma Kelly: Parti Nóra - az Átrium színház örökös jócsaja vs. Catherine Zeta Jones - kiütéssel győz az utóbbi sajna...Nórink hízott is picit ( jó, szeretnék én olyan "kövér" lenni, mint ő.), meg meg is kurtították a szerepét...felejtős volt szerintem.

Roxie Hart: Huzella Júlia vs .Renée Zellweger - és itt jön egy meglepke, Júlia lemosta a szőke nőt, aki ugyan  bestbridgetjones ever, de más nem igazán. Adottságait tekintve Huzella Júlia olyan, mint ÉNB Tamara Óriásországból szalajtott ikertestvére (azzal a különbséggel, hogy ő tehetséges ), inkább a kosaras pályát tanácsolhatták volna neki a pályaválasztási tanácsadóban, ha elment volna. De nem ment el, és ez a mi nagy szerencsénk. Iszonyat jó volt. Először kiakadtam: de hisz Roxie szőke, ezt mindenki tudja, legalább egy parókája lenne...de nem kellett, mert Ő Roxie Hart semmi kétség (azt meg külön köszönöm neki, hogy engem is szerephez juttatott az első sorban ülve: én olvashattam ugyanis fel a közönségnek a kellékújságból hogy "Roxie Hart lenyomja Chicago-t" vagy valami ilyesmit :)))

Billy FLynn: Fekete Ernő vs. Richard Gere  - az előbbi győzött nálam több okból is. 1.) Utálom Richard Gere-t, még ha ez a Micsoda nő miatt szentségtörésnek számít is. Irritál, hamis, negédes...2.) A darab végén ahogy Roxie védőbeszédét mondta, mintha dr. D.Z. tb-i sztárügyvédet hallottam volna...Esküszöm még a hangja is olyan volt....aki ezt a szöveget magyarította, tuti sokat jár tárgyalásra..."nem szenvedett még szegény vádlott eleget?! "

Morton mama: Hernádi Judit vs. Queen Latifah - döntetlen. Hernádi Judit sokat fogyott, így kifogyott belőle sajna a dög is (remélem, hogy nem betegségből, csak hiúságból kifolyólag került sor a fogyásra). Szerencsére azonban a kilókkal együtt nem tűnt el a tündöklő tehetsége: igazán hiteles börtön mami volt. A filmbelinél kevésbé pénzéhes és jóval tiszta szívűbb karaktert hozott, de miért is ne lehetne ilyen Morton mama?

Amos Hart: Mihályfi Balázs vs. John C. Reilly - döntetlen. Mihályfi Balázs még akár nagy színész is lehetett volna, ha nő még kb. 20 centit és ha nem vállalja el a Jóban rosszban-t - de ez már történelem...Vele is jól kitolt a fordító: Mr. Celofánból Fólia lett, amit a színész tagoltan próbált üvölteni, hátha valaki mégis megérti...

A fordításon kívül egyéb zavaró és érthetetlen dolgok is előfordultak az előadásban:

- a konferanszié, Hámori Ildikó. Őt mint színésznőt én sosem szerettem - szívem joga...szépnek nekem sosem volt szép, tehetségesnek nem tehetséges (hangja azért kedves, főleg meselemezeken.) A darabban betöltött szerepe minimum aggályos..a ruházat amit ráaggattak (remélem nem saját volt) leginkább volt anyósom templomba menős szerkójára emlékeztetett...indokolatlanul hosszú, fehér, csipkés, testhezálló nyomott műselyemblúz, hozzá vádliközépig előnytelen bő-szoknya..és egy olyan barna, bőrszerű, áttört mintás, lapos sarkú, nagymama szandi, amit még tuti a Tatabányai Közművházzal szembeni "Cipőboltban" vettek, pedig az 1990-ben bezárt :D

-  az indokolatlan trágárság: nem vagyok egy grétsylászló, de az már engem is irritált, hogy a "faszomat" kifejezés átlag öt percenként hangzott el az előadás során, amit pedig minden jó érzésű ember legfeljebb tíz percenként használ.

- a mindent elsöprő, üzenet nélküli, szájbabaszós szexualitás: az még csak hagyján, hogy a nyílt színen szopnak, meg dugnak a szereplők, de hogy miért kell a szereplők 90%-ának , tekintet nélkül nemre, szerep szerinti társadalmi helyzetre, vagy korra az előadás 99%-ában alsóneműben flangálni ez bizony talány. A travi énekesnő esetében miért kell a "pöcse van a menyasszonynak" -szerű leleplezés - ráadásul műpénisz láthatóvá tételével - ez teljes homály: egyrészt, mert mindenki látta, hogy az újságíró hölgy valaha úrnak született, másrészt minek a műpénisz, ha igazi is van neki??? Én még ennyi ronda és szőrős palit, mint a tánckarban volt, nem láttam...eddig. Megjegyzem az első sorban ültünk - kár volt. Fura dolog, hogy velünk egy sorban, az anyja ölében, tehát felteszem jegy nélkül, üldögélte végig az előadást egy tíz éves forma gyereklány..kiskorú veszélyeztetése a szülők részéről? A fordítói lelemény: az eredeti All that Jazz-ből a darabban All that Sex lett...hmmm. Értem én, hogy a századeleji varieté fülledt világát próbálta meg a rendezés visszacsempészni a színpadra, de sokkk volt, tényleg...

- a gyilkos nők között és a tánckarban egyaránt résztvevő idős hölgy, akit szerintem az Ódry Árpád színészotthonból adhattak kölcsön az estére...de becsületére legyen mondva, ennek ellenére jól nyomta.

- az eredeti darabban "magyarnak" aposztrofált cigány nőt játszó színésznő, Fodor Annamária kinézete (ez kb. orosz-ukrán vonal volt), kiejtése (amit mondott, abból szinte semmit, de semmit nem lehetett érteni, ami már nem vicces, hanem értészavaró volt), az hogy a kivégzését követően kb. 5 perccel már vidáman táncikált a tánckarban..(.megjegyzem ez a színésznő is jócskán felszedett magára a Munka ügyek-es Timi szerepének eljátszása óta - de így is bomba)

Összességében azért mégis inkább jó volt az előadás, mint rossz. 4: 3 -at játszott a filmmel szemben és ez egy hatszoros Oscar díjas film esetében elég tisztességes eredmény.

A TAO pénzek visszamenőleges megvonása miatt nehéz helyzetbe került Átrium Színház fennmaradását támogathatod a 16200106-11575241-es számlaszámra történő befizetéssel, vagy a tamogatas@atrium.hu email címen a színházzal egyeztetett módon.

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://bekejudit.blog.hu/api/trackback/id/tr814603152

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.