Judit szubjektív

Önjelölt színikritikus

Önjelölt színikritikus

Alföldi show - Ja, nem is; Beszélgetés Alföldi Róberttel/ Győr, Vaskakas Bábszínház 2019.03.17.

2019. április 06. - bekejudit

Verának, de csak mert kérte ;)

Mondjuk ez nem tegnap volt...de időm és kedvem sem volt arra, hogy ezt megírjam. De mégis megírom, mert egyrészt Vera erre kért, másrészt meg azért, mert 3 Ft is sok lett volna ezért az eseményért és hátha még valaki időben olvassa ezt....

Ez most elég gonoszul hangzott, de ez a csúf és rideg valóság. Nem bánom különben a délutánt mégsem, de csak azért, mert igazi program halmozóként a győri eseményre rászerveztem egy kis rokon és barát látogatást is. Jelentős mozgatórugója volt eleve is annak, hogy ez a dolog Győrben szerveződött abban, hogy jegyet vegyünk rá. Eszembe jutott, pontosabban anyunak, hogy így meglátogathatjuk Adriennéket, anyám uncsitesójáékat (aki egyébként egyáltalán nem uncsi, hanem nagyon is pörgős csajszi) és Rékát meg addig is lepasszinthatom Katiékhoz Győrbe, mivel már soxor ígértem, hogy játszhatnak együtt Adéllal és persze Bélával is, a nyúllal. Adriennéket különben én kb. 13 éve nem, Rita esküvője óta pontosan (amin, mint most kiderült, egyedül Rita nem érezte jól magát. Pedig klassz volt nagyon, a vőlegény skót volt, szoknyában esküdött és amikor Ritától megkérdeztem anno, hogy vajon mi van a szoknya alatt, lakonikusan csak ennyit válaszolt, a pasi maga :D ). Zsuzsi meg Vera eleve Győrben, Zsuzsi elhívta Ábelt is, de lehet ezt utólag picit megbánta. Egyszóval így állt össze az elég vegyes összetételű, de kiváló nézőcsapatunk.

Hét előtt találkozott a Vaskakas előtt a teljes brigád - kivéve Ábelt, aki elkésett, de semmit sem veszített. Én magammal cipeltem a dögvastag Csáki Judit - Alföldis könyvet, hátha dedikáltathatom - de persze nem, erről majd később. Az erkélyre kaptunk csak jegyet, mert viszonylag későn eszméltünk és az esemény sold out volt, szóval még az is elképzelhető, hogy van aki jól szórakozott ( pl. Zsuzsinak és Ábelnek is teccett). A program úgy kezdődött, hogy Veiszer Alinda kipattant a színpadra, én meg elmorzsoltam egy halk basszust az orrom alatt. Nem volt meghirdetve, hogy ő lesz a beszélgetőtárs, ezt a Vaskakas meglepetésnek szánta, de nem minden meglepetés örömteli (igaz Judit barátnőm, szülinapos előugrálásos bulik, rulez? ) Akkor mondhatjuk, hogy lefutott előttem az egész életem, hogy fogom kibírni ezt a hátralévő kb. másfél órát, mit képzeltem egyáltalán, minek jöttem ide. És a valóság igazolta félelmeimet: bájos kis magánbeszélgetéshez asszisztálhattunk, a közönség bevonása óne - pedig felteszem Alföldi fanként sokan tudtak volna sokkal érdekesebb kérdéseket feltenni, mint A., talán pont ezért nem. Megtudhattuk, hogy A. és R. egy házban laktak anno és A. kislánya sokkal jobb fej mint A. (erre mondjuk fogadtam volna). Hogy A. felnőttként olvasta először a Micimackót - erről én mondjuk lehet hallgattam volna. Valamint arról is szó volt, hogy A. előző este látta a  R. rendezésében a Salemi boszorkányokat Pesten -  ami egyébként Szombathelyen megy és a nézőtérről kb. 5-en büszkélkedhettek ugyanezzel - és hogy az milyen fain volt. Meg arról is szó esett - bár ezt talán inkább R. erőltette, hogy hamarosan bemutatják Budaörsön az Elektrát, R. rendezésében (Kati azóta megnézte, azt mondta, szuper volt, de még egyszer nem tenné). R. kérdés nélkül beszélt továbbá a bolhapiacokhoz és az ottani emberekhez való viszonyáról - ami jó - és most nem leszek akkora troll, hogy leírjam hétvégenként úgy 8 körül melyik piacon található meg a művész úr, pedig Verával komolyan elgondolkodtunk, hogy egyszer felugrunk bámészkodni és hátha ott meglenne a dedikálás is.

Azt kell mondjam, hogy az est főszereplője legalább 50%-ban Alinda volt, holott én pl. rá egyáltalán nem voltam kíváncsi. Meg is mondom, hogy miért. Csalódtam Alindában. Most is. Pacuha volt, felkészületlen, amit spontenaitásnak próbált álcázni. Volt egyszer egy édes, bagolyszerű, komoly lány, aki a Zárórában interjúzta szigorúan és kérlelhetetlenül kulturális életünk résztvevőit, de úgy, hogy szinte jobban tudta, mikor mi történt az illetővel, mint maga a riportalany. Én csak ámultam és bámultam őt:  jó, lehet, hogy férjhez menni nem fog egykönnyen, mert a pasik nem csípik a túl okos nőket, de lenyűgöző volt a tárgyi tudása és a szerénysége. Na ez már a múlté. Férjhez ment, gyermeke született, éljen. Kirakták/eljött innen onnan - amiért eleinte sajnáltam is. Aztán megláttam a TV2-ön a Legbátrabb párosban. Uramatyám, mit keres ez a nő S. Norbi és Aurélio társaságában? De, gondoltam jó, nevezzük ezt emberkísérletnek. Vagy lehet, ígértek neki egy másik műsort a TV2-ön és ahhoz kellett kapcsolt áruként ebben a műsorban celebeskednie. Vagy nem járt még Máltán. De nem, mindez csakis a pénzről szólt sajna. Értem én, hogy a gyereket el kell tartani valamiből, de ha nem megy éppen a tvzés, el lehet menni mást csinálni, mert felteszem van valami bölcsész féleség szakmája A-nak, de azért sem nézem meg a neten. Megjegyzem akkora celeb ő, hogy a két, velem-korú barátnőm közül egyik sem ismerte fel a győri színpadon, csak hosszas rábeszélésemre, hogy de, igenis tudjátok, ki ez a csaj...Visszatérve Győrbe, úgy fest, hogy ez az alföldis beszélgető show csak a mentsükmegveiszeralindakonyhapénzét program keretében készült, legmélyebb bánatomra. Mint ahogy látjuk, ezen írásocska döntő része is A-ról szólt és nem arról, aki elvileg a beszélgetés főszereplője volt és akire a nézők jegyet vettek, azaz R-ről.

És hogy mit hiányoltam? Milyen Alföldi, mint ember. Mivel tölti a hétköznapokat, szeret-e tvzni, moziba, színházba járni, ha igen, miket néz meg és miket nem. Vagy ha ezek túl személyes dolgok, mi van a többi rendezésével, amit esetleg a közönség többi tagja, így jómagam is, láthatott, így pl. a nemrég bemutatott Kazimir és Karolin, vagy a Chicago, vagy pár éve a Mephisto. És mi újság Alföldivel, mint színésszel? Mi a véleménye a sorozatokról, mi alapján vállal el egy szerepet? Na ezekre választ nem kaptunk, én meg autogramot sem, hiába cipeltem el a kva nehéz könyvet. A Vaskakas kedves dolgozói oroszlánként őrizték a celebek nyugalmát és még csak fel sem ajánlották, hogy pl beviszik R.-nek a könyvet és megkérdezik, aláírja -e, ha már elhoztam. Mindez persze az én egyéni szoc. problémám, de amit feljebb írtam az nagyon nem. Mindenesetre megfogadtam, hogy soha többé nem megyek el hasonló beszélgetésre - de persze soha se mondd, hogy soha...Ez most ennyi volt, remélem, máskor jobbat is tudok mondani valamiről :))))

A bejegyzés trackback címe:

https://bekejudit.blog.hu/api/trackback/id/tr2714744395

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása