Judit szubjektív

Önjelölt színikritikus

Önjelölt színikritikus

Geri és a Bohemian Acoustic - Böjti szelek zenés irodalmi, képzőművészeti találkozó, 2019. március 25. Széchenyi István Művelődési Ház

2019. április 11. - bekejudit

Költészet napjára Gerinek szeretettel!

Ezzel a bejegyzéssel végre utolérem magam és minden eseményről megírom a magamét, amiről szerettem volna. Geri hívott, hogy menjek és rögtön tudtam, hogy mennem kell. Geri, azaz Klausz Gergely költő és bolti eladó is, meg még sok minden és ezer éve ismerjük egymást. Amikor megismerkedtünk, végigbeszélgettük a délutánt és az estét, nem számított az a röpke 10 év, ami köztünk volt, az összes sorozat, mese, zene , könyv megvolt mindkettőnknek. Geri már régóta ír szöveget a Bohemian Acoustic együttesnek, akiket még élőben sosem láttam, mert amikor a Roxxyban léptek fel, nekem pont véletlen színház jegyem volt...

Szóval amikor beléptem a Széchenyi Művházba (ami nem volt egyszerű, mert kb. 3 percig kerestem a bejáratot), azt hittem valami időutazás részese lettem: a teremben az átlagéletkor 65+ volt , de lehet ezzel most keveset is mondtam..Szerencsére Geri mosolyogva érkezett üdvözlésemre, a szemén a meghatottság jeleit véltem felfedezni, tuti nem hitte, hogy eljövök...Rajtam kívül csak Geri bájos arája volt jelen a nem nyugdíjas korosztály képviseletében, na meg az Acousticusok. Geri megnyugtatott, nem késtem és egyébként is csak fél óra múlva következik ő, mert előtte egy másik költő is bemutatkozik. 

geri.jpg

Az idős költő - Mayer József  - a műv. ház. igazgatónő felkonfja után bele is kezdett: háááát felvonultatta a szocreál munkás/paraszt költészet minden gyermekbetegségét. Kedvencem a Kalapos hölgy című költemény...pusztító volt..., (bocsikabácsika), valami rettenet. De a közönség javarészt hölgy tagjainak (inkább mégis 70+) huncutul csillogtak a szemei a költőt hallgatva -  ki munkatárs, ki osztálytárs volt és bizonyára szép emlékek törtek elő a nénikben a költőt nézve és hallgatva..na lépjünk ezen gyorsan túl.

Ez után következett Geri, akinek igencsak jók a versei, de versmondó fiúnak azért ne jelentkezzen..a közönséget mindannyiszor zavarba ejtette amiatt, hogy nem tudtuk, mikor kell tapsolni, mikor van vége a versnek és mikor kezdődött már egy új gondolat a bemutatkozásban. Geri, a vers végén picit vidd le a hangsúlyt és enyhén hajolj meg - tuti siker lesz, meglátod :)

De ami igazán megbabonázott, az az volt, amikor a Bohemian Acoustic jelen lévő tagjai: Schaffer László, Almási Victor Emmanuel (király név) és Kurucz Ágnes előadták Geri megzenésített verseit. Ági hangja teljesen egyedi, valahol a népdal és blues énekesek hangja közé sorolnám és az a kedves, szerény mosoly, ami az arcán ül, amikor énekel, és tudja, hogy jó, utánozhatatlan. Teljesen a hatásuk alá kerültem a daloknak...olyan franciás, könnyed érzés öntött el, úgy éreztem, mintha elrepülnék a nyuggerklubból valahová messzire, ahol tavasz van , napsütés és szerelem. Október van és rózsaszín felhő repül...Amálról mindent megtudhattunk..mit álmodik, mire vágyakozik...

Úgy éreztem, valami egyedit kaptam, ami csak az enyém és hazavihetem a szívemben..Csalódott voltam, amikor véget értek a dalok és következett a pachwork készítő varrónéni bemutatkozása...Alig vártam már, hogy vége legyen és gratulálhassak Gerinek és a csapatnak. Olyan jó lenne többször hallani - látni őket, de bizony ez réteg zene.. mondták, hogy a Roxxyban sem volt sajna túl sok nézőjük. Én most már a rajongójuk vagyok és aki hallja, adja át: a Bohemian Acoustic értékes és jó zenét játszik - ami manapság ritka - és annak ellenére, hogy már 2013. óta együtt zenélnek, még várják az igazi áttörési lehetőséget!!!!

A bejegyzés trackback címe:

https://bekejudit.blog.hu/api/trackback/id/tr6014758151

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása