Judit szubjektív

Önjelölt színikritikus

Önjelölt színikritikus

A hiányzó csillag- Liliom, Vígszínház 2018. december 22.19.00

2019. január 09. - bekejudit

Na most meghúzom a váratlant, olyat, amit csak a legnagyobbak, vagy azok sem tesznek: úgy írok egy előadásról, hogy nem láttam (állítólag az "átkosban" a Dolgozók Lapjánál - Komárom-Esztergom Megyei napilap, jelenleg 24 óra - volt egy sportújságíró, aki nem vetette meg az italt és úgy írt a meccsekről, hogy ki sem ment rájuk és egyszer lejött egy cikk egy focimeccsről, úgy, hogy az a valóságban elmaradt - persze, lehet, hogy ez csak egy városi legenda).

Szóval nem voltam ott és ezt csakis magamnak köszönhetem (meg a hülye előítéleteimnek), mert amikor olvastam az előadás próbáiról, és kiderült számomra, hogy Szilágyi Csenge (ki más? ) lesz Julika, a női főszereplő, akkor abba is hagytam a bejegyzés olvasását és részemről elillant az érdeklődés...meg már láttam is...meg már elegem van Molnár Ferencből...stb.stb.stb.

Egyébként valóban láttam a darabot még ezerkilencszázizében...Tatabányán a Népházban, ahol a fiatal Murányi Tünde volt a főszereplő és talán Gáspár Sándor (alias Róka) volt Liliom. A fiatal, még romlatlan énemet nagyon megérintette a story..talán még sírtam is rajta...egyszóval nem akartam lerombolni ezt az emléket.

Na de! Megláttam a fb-on, hogy a férfi főszerepet Hajduk Károly jácca - aki nekem best actor forever - és ráírtam Egire, hogy menjünk, menjünk,menjünk..De kiderült, késő már: neki már van jegye az előadásra, ráadásul fszt. páholy első sor...ez felért egy szívendöféssel.

De mit tesz ilyenkor egy buzgó mócsing színházi blogger? Felkértem Egit társszerzőnek :) Úgyhogy most az ő sorait olvashatjátok, változtatás nélkül:

"Hiányzó csillag (ez te vagy)

 Hajduk Károly és Orosz Ákos szenzációs volt. No meg a Csenge. Orosz Ákost először fel sem ismertem.

A színpad egyszerű, de a kellékekkel feldobták az egészet. Végig szürke hangulat. A dió pucolás végigkíséri a darabot. Már már én is diót akartam enni.

Hugó (Zoltán Áron) vicces formában jelenik meg, jól áll neki a szemüveg.

Hogy miként lesz a kevésbé sikeres emberből jómódú úriember? Hogy züllik le valaki egy rossz társaságban, majd az élete múlik ezen - ez az első felvonásban kiderül. Judit hiányoztál még a szünetben is! Nem akartuk ott hagyni a színpadot, mert annak ellenére, hogy kiírják "SZÜNET", folytatódik a műsor a színpadon. Angyalszárnyakon repülünk.

Második felvonás: Vicces az emelőkocsi, Seres Zoltán ruhája. Mindenki kap az élettől egy lehetőséget, hogy helyre hozza hibáit, vajon Liliomnak sikerül? Ha igen hova kerül, vagy ha nem, 16 év után mi lesz vele? Találkozhat-e még a családjával?

De ők most is csak diót pucolnak rendületlenül. Eszenyi Enikő is feltűnik, erős lila ruhában. Odaillik a ruha, vagy mégsem? De hát övé a hinta!

A legviccesebb az volt számomra, mikor megjelent Hajduk Károly a színpadon, és a lányom a fülembe súgta: basszus anya, hát ő a martfűi rém!�"

Köszönjük Egi, ez igazán érdekes volt!

U.i.: Valaki nem akarja megnézni velem?

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://bekejudit.blog.hu/api/trackback/id/tr5814550702

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása